Rendszeres olvasók

2015. június 26., péntek

Előtte, s utána...(Én írtam)

Hánykódik a tenger,
Hullámokban habzik,
Ha belé fúl az ember,
Lelkem szava hangzik.

Fodródzott e korábban?
S tajtékzik majd ezután?
Homálynak a porában,
Eloszlik e oly kuszán?

Most! Elértél egy határhoz,
Épp ez a te keresztutad,
Pillanat mely meghatároz.
Mély levegő, s ereszd utad!

Kettéválik forrongó élted,
S ha kérdik, hát bátran felelj,
Múltad lesz, mely eljő érted,
Két léted van, így térdepelj.

Hát sodorjon messze az óceán,
Sós vize mosson hát tisztára!
Testem reped, mint a porcelán,
Világítson lelkem mind titkára!

Fedje fel vétkeim, maró bűnöm,
Forraszd bőröm, hegeszd össze,
Tetteim, ahogy a sötétben tűröm,
Mondd már Holnap; eljössz-e?

Mert egyik mától nincs veled,
És lidérces lényem utálna,
Eggyé többé nem lehet,
Mert volt előtte, s van utána.



Nekem két életem van. Az első, melyben mezítelen voltam, mert önön bűneim nem öltöztettek. S mit most élek, melyben takaróként borítanak, elfedve hegeim.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése